niedziela, 2 kwietnia 2017

NALEŚNIKI Z MĄKI ŻYTNIEJ


Mam dla was kolejny super przepis teraz na danie obiadowe. Czyli naleśniki. Zdrowe i bardzo smaczne. Ostatnio miałam ochotę na naleśniki , ale że mam postanowienie ,że mąki przennej nie korzystam
to wymyśliłam , że spróbuje z żytniej. Co prawda nie smakują jak zwykłe naleśniki ale da się przywyknąć do tego smaku. Aby smakowały lepiej można zjeść z owocami , jogurtem i miodem.
Na początku mogą nie wychodzić mi też nie wychodziły trzeba rozgrzać patelnie bardzo dobrze i trochę więcej oleju albo jak macie olej kokosowy w tedy powinny wychodzić .



100 g mąki żytniej razowej
250 ml mleka (u mnie roślinne)
100 ml wody
2 jajka
szczypta soli
olej do smażenia


Zmiksować wszystkie składniki ciasta. Powinno być dość rzadkie, jeśli potrzeba, dodać jeszcze trochę wody. Gotową masę odstawić na pół godziny. Patelnię dobrze rozgrzać, natłuścić olejem wylać porcję ciasta i smażyć, aż wyraźnie się przyrumieni. Wtedy przewrócić na drugą stronę i dosmażyć.

SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Twoje naleśniki wyglądają bardzo smakowicie :)! U mnie również króluje mąka żytnia.
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym wpisem narobiłaś mi smaka na naleśniki, ale w nieco innej odsłonie. Przeniosę je ze śniadania na dzisiejszy deser. Dodam kilka migdałów https://onedaymore.pl/sklep/migdaly-w-bialej-czekoladzie-z-karmelem-i-orzechami/ i pokuszę się nawet o własnoręcznie zrobiony sos malinowy. Będzie pysznie.

    OdpowiedzUsuń